کد خبر 1365589
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸

اگر به دنبال یک سرگرمی مفرح و شاد در دورهمی های خانوادگی یا دوستانه هستید، بازی پانتومیم پیشنهاد خوبی است. به دلیل این که بهترین گزینه برای حاضرانی است که در بازی شرکت نمی کنند و می توانند در عین حال لذت کافی از بودن در کنار بازیکنان ببرند. این بازی در همه سنین طرفداران زیادی دارد و بدون ابزار و وسایل خاصی می توانید آن را انجام دهید.

روش بازی

برای شروع بازی ابتدا به دو گروه تقسیم شوید و بعد گروه شروع کننده را تعیین کنید. یک نفر از گروه اول داوطلب می شود تا پانتومیم را اجرا کند. گروه دوم با مشورت اعضا کلمه یا عبارتی را به شخص اجرا کننده گروه رقیب نشان می دهد. آن فرد باید بدون این که حرف بزند با یک سری حرکات و ژست های خاص و به واسطه اشاره کردن، آن را نمایش دهد. اعضای گروه اول هم باید حدس بزنند و به کلمه یا عبارت مورد نظر برسند.

این کار برای گروه دیگر هم به همین شکل انجام می شود و در نهایت امتیازهای دو طرف محاسبه شده و گروه برنده مشخص می شود. اگر بازی با حضور داور انجام شود انتخاب کننده کلمات و عبارت داور خواهد بود و امتیاز دهی هم توسط او انجام می شود.

قوانین بازی پانتومیم

1. دسته های معمول در انتخاب کلمات پانتومیم وجود دارند که برخی از آن ها عبارت انداز:

· عناوین کتاب

· فیلم ها

· ضرب المثلها و عبارات معروف

· مکان های دیدنی

· شخصیت های معروف

· خوراکی

· شهر

2. به طور کلی عبارات خیلی طولانی و کلمات عجیب و غریب در بازی مجاز نیستند.

3. برای هر اجرا زمان مشخصی را در نظر بگیرید.

4. می توانید زمان های باقی مانده را به صورت امتیاز هم محاسبه کنید.

بازی منچ

بازی منچ از بازی های رومیزی (بردگیم) قدیمی و بسیار پرطرفدار در جهان است. این بازی را به سادگی و با کمترین امکانات می‌ توان انجام داد و سرگرمی مناسبی برای گذران وقت خانواده‌ها در کنار یکدیگر است. بازی منچ یک بازی اصالتا آلمانی است که به صورت دو، سه یا چهار نفره انجام می شود.

بازی پانتومیم

بازی منچ چگونه انجام می شود؟

ایم بازی به یک صفحه منچ، مهره های رنگی و یک عدد تاس نیاز دارد. در صورتی که به صفحه منچ دسترسی ندارید می توانید خودتان به کمک یک مقوا صفحه آن را به راحتی درست کنید و از حبوبات به عنوان مهره بازی استفاده کنید.

هر بازیکن در حالی که چهار مهره دارد از یک طرف صفحه شروع به تاس انداختن می‌کند. قاعده کلی بازی چنین است که هر کسی باید مهره‌های خود را با آوردن عدد6 وارد بازی کند و آن‌ مهره‌ها را به انتهای صفحه رسانده و وارد ستون‌های هم‌ رنگ مهره‌های خود کند. برنده بازی، کسی است که زودتر از بقیه بتواند هر چهار مهره خود را وارد ستون نهایی کند.

مهره ها همه بیرون بازی قرار دارند و هر کس با آوردن عدد 6 بازی را شروع می کند. اگر در حین بازی مهره ای که در حال حرکت است با مهره رنگ دیگری در یک نقطه تلاقی کند، می تواند مهره حریف را بزند و مهره ای خارج می شود دوباره با تاس 6 بعدی بازیکن به بازی بازمی گردد.

قوانین بازی منچ

· دو روش برای بازی منچ وجود دارد، یکی این که هر بازیکن وقتی تاس 6 آورد و مهره اولش را وارد بازی کرد، باید این مهره را به انتهای مسیر برساند و سپس دوباره برای تاس 6 منتطر بماند. اما روش دیگر اکه در ایران بیشتر بازی می شود، این محدودیت را ندارد و بازیکن می تواند با هر تاس 6 یکی از چهار مهره خود را وارد بازی کند.

· در صفحه بازی برای هر بازیکن نقطه شروعی وجود دارد. یعنی شما وقتی تاس 6 بیاورید و بتوانید مهره خود را وارد بازی کنید، مهره خود را روی این نقطه شروع قرار می‌دهید. اولاً که این نقطه، نقطه امن شما محسوب می‌شود و اگر مهره شما روی آن باشد، مهره حریف نمی‌تواند مهره شما را بزند، دوما اگر شما یک مهره در حال بازی داشته باشید و یک مهره دیگر را نیز با تاس 6 روی نقطه شروع قرار دهید، تا زمانی که مهره دوم را از این نقطه شروع پیش نبرید، نمی‌توانید مهره سومی را وارد بازی کنید، حتی اگر تاس 6 داشته باشید.

· قراداد دیگری که در این بازی وجود دارد این است که تاس 6 جایزه دارد! یعنی بازیکن با آوردن عدد 6 می تواند یک بار دیگر تاس بیندازد.

در این مطلب سعی کردیم تا حدودی روش بازی پانتومیم و منچ را برای شما توضیح دهیم، اما سایت بازیزا مرجع آموزش انواع بازی ها مثل؛ مافیا، جوکر، بازی هفت خبیث و... می باشد که با مراجعه به آن می توانید اطلاعات کاملی به دست آورید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس